امروز

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

Urmia University

Scientific International Relations Office

انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه ارومیه و دانشگاه ملی اقیانوس تایوان

 

در راستای توسعه همکاری های بین المللی و همچنین عملیاتی نمودن رسالت "دیپلماسی علمی" دفتر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه ارومیه اقدام به عقد تفاهم نامه با دانشگاه ملی اقیانوس تایوانNational Taiwan Ocean University (NTOU)   نمود.

https://english.ntou.edu.tw/bin/home.php

در این تفاهم نامه بر تبادل اعضای هیات علمی و دانشجویان از طریق دوره های کوتاه مدت مطالعاتی و سایر فعالیت های علمی و پژوهشی تاکید شده است. لذا این بستر فرصت خوبی را برای تبادلات علمی و پژوهشی مهیا خواهد نمود. دانشگاه ملی اقیانوس تایوان (NTOU)  در سال 1953 به عنوان کالج فناوری دریایی استانی تایوان تأسیس شد. این دانشگاه رشد و تحول زیادی را پشت سر گذاشته است و اکنون به عنوان یکی از مهمترین مراکز آموزش عالی و بورسیه کشور به ویژه در علوم دریایی، مطالعات دریانوردی و شیلات شناخته می شود. در حال حاضر،  NTOU دارای هفت کالج و بیش از 37 دپارتمان تخصصی از جمله: مهندسی برق و علوم کامپیوتر، علوم و مدیریت دریایی، علوم زیستی، علوم و منابع اقیانوس، مهندسی، حقوق و سیاست اقیانوس، و همچنین علوم انسانی و اجتماعی. این کالج ها در مجموع دارای 22 بخش کارشناسی، 12 موسسه تحصیلات تکمیلی، 28 برنامه کارشناسی ارشد و 20 برنامه دکترا هستند. در سال 2021 رتبه دانشگاه در رتبه بندی QS بین 1000 تا 1200 و بر اساس رتبه بندی Webometrics 1309 می باشد. لطفاً جهت دسترسی به متن تفاهم نامه در سایت دانشگاه ارومیه به لینک زیر مراجعه فرمائید. https://int.urmia.ac.ir/memorandum_of_understandin_internal_office

با توجه به سوابق علمی، همکاری صمیمانه و رایزنی سازنده آقای دکتر علی حقی وایقان، عضو هیات علمی پژوهشکده آرتمیا و آبزی‌پروری (a.haghi@urmia.ac.ir) در عقد این تفاهم نامه، همکاران علاقمند جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی زمینه های مناسب برای توسعه تعاملات بین المللی با این دانشگاه می توانند با ایشان هماهنگی لازم را بعمل آورند.