امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

Urmia University

Scientific International Relations Office

برگزاری وبینارآشنائی با ظرفیت‌های همکاری با مراکز علمی جمهوری ترکیه

 

 در راستای اجرائی سازی تفاهم نامه های همکاری علمی دانشگاه ارومیه با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور جمهوری ترکیه و با هدف آشنائی با ظرفیت های علمی آنها درخصوص طرح ها و برنامه ها، دفتر روابط امور بین الملل دانشگاه ارومیه با همکاری معاونت پژوهشی وبینار  آشنائی با ظرفیت‌های همکاری با مراکز علمی کشور جمهوری ترکیه را در تاریخ 1401/9/2 برگزار نمود.

در این نشست پروفسور دکتر سلیمانپور از اساتید فرهیخته دانشگاه ارومیه که در حال حاضر به عنوان رایزن علمی ج ا ایران در ترکیه فعالیت می نمایند، حضور داشتند. دکتر سلیمانپور در این وبینار توضیحات مبسوطی در خصوص نحوه بهره مندی از مزایای طرح های حمایتی ترکیه  به ویژه شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه " توبیتاک" بیان نمودند. ایشان در خصوص اهداف و وظایف این نهاد، سوابق همکاریهای آن با ایران، انواع همکاریها،  فراخوان های صورت گرفته توسط وزارت علوم ، شرایط و نحوه ارسال پروپوزال، قوانین  مربوطه و جزئیات بهره مندی از مزایای طرح ها، برنامه هاتی 2232A ,  2232 B  و شرایط لازم برای پژوهشگر و ... مطالبی را ارائه دادند. 

جلسه که با اجرای آقای دکتر رحیمی مسئول میز همکاری های علمی دانشگاه ارومیه با ترکیه انجام شد، با پرسش شرکت کنندگان و پاسخهای رایزن محترم ترکیه پایان یافت.

قابل ذکر است برنامه توبیتاک اکنون تحت عنوان برنامه پژوهشی شمس تبریزی در سایت وزارت در لینک زیرقابل دسترسی است. جهت اطلاع از فراخوانهای مربوطه به این لینک مراجعه فرمائید.

http://62.60.140.120/cissc1/fa/