امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

Urmia University

Scientific International Relations Office

گزارش علمی تحقیقاتی و اقدامات دولت ژاپن در خصوص ویروس کرونا

بسمه تعالی 

گزارش علمی تحقیقاتی و اقدامات دولت ژاپن در خصوص ویروس کرونا هفته سوم مهر99

1- تعطیلی مدارس برای جوانان علاقه مند به تحصیل استرس آور است

استرس دانش آموزان علاقمند به مطالعه قبل و بعد از تعطیلی دبیرستان

 زیاد                           کم......... 

 

 

 

Photo/Illutration

 

 

بر اساس مطالعه جدید ،در دبیرستان های دوره متوسطه در حال حاضر یک زمان پرتنش و ناخوشایند برای جوانان است ، اما امسال فشار بیشتری را بر روی دانش آموزان با شرایط کرونایی  ایجاد کرد.این تحقیق نشان می دهد کودکانی که تحصیل و رفتن به مدرسه را دوست دارند، امسال وقتی که مدارس به طور موقت در بهار به دلیل ویروس کرونا تعطیل شدند ، این مسئله را استرس زا می دانند.اما نتایج این تحقیق که توسط محققان دانشکده آموزش دانشگاه هوکایدو انجام شد نیز نشان داد که این مسئله برای دانشجویانی که از رفتن به مدرسه بیزارند چندان سخت نیست.دانشیار روانشناسی رشد :شما باید رویکرد ظریفی نسبت به این موضوع داشته باشید ، زیرا نمرات استرس در یک جهت برای کودکانی حرکت می کند که تحصیل و مدرسه رفتن برای آنها جالب است اما برای افرادی که این کار را انجام نمی دهند در جهت دیگر حرکت می کنند. "

وی گفت: والدین ، مربیان و مراقبان باید "در هنگام مراقبت از دانش آموزان ، اختلافات را در این نوع موارد در نظر بگیرند."محققان حدود 200 دانش آموز را در سال دوم و سوم در یک دبیرستان ملی متوسطه در منطقه توکای مورد بررسی قرار دادند.آنها از دانش آموزان در اواخر ماه مه ، هنگامی که پس از بسته شدن بیماری شیوع ویروس کرونا به مدرسه بازگشتند ، در مورد احساس استرس خود در هنگام تعطیلی پرسیدند. محققان نتایج را با ترم سوم سال تحصیلی قبل مقایسه کردند. در ژاپن ، یک سال تحصیلی از آوریل آغاز می شود و در مارس پایان می یابد. ماه مه در ترم اول رخ می دهد ، که به طور معمول از آوریل تا ژوئیه ادامه دارد. ترم سوم سال تحصیلی گذشته بین ژانویه و مارس سال جاری ادامه داشت.

محققان دو جمله راجع به افسردگی و اضطراب از جمله "احساس اضطراب می کنم" و "احساس ناراحتی می کنم" به دانش آموزان ارائه دادند و از آنها خواستند که بر اساس احساساتشان ، عبارات را در مقیاس یک تا پنج ارزیابی کنند.

نمره یک به معنی "اصلاً اعمال نمی شود" بود ، در حالی که نمره پنج به معنی "به شدت اعمال می شود" بود.

نمرات استرس بین ترم سوم و ترم اول برای پسران و دختران در سال های دوم و سوم افزایش یافت. میانگین نمره دانشجویان پسر سال سوم از 1.36 به 1.83 رسیده است.

نمره بی تفاوتی ، بر اساس عباراتی مانند "من نمی توانم روی یک موضوع واحد تمرکز کنم" و "من هیچ علاقه ای به مطالعه ندارم" ، در میان دختران و پسران هر دو کلاس افزایش یافت.

مطالعه قبلی در همین مدرسه نشان داد که میزان استرس در دانش آموزان در طی یک سال تحصیلی افزایش می یابد. اما نمرات استرس دانش آموزان سال دوم در ترم اول خود به وضوح بالاتر از سال گذشته بود ، پدیده ای که کاتو به تعطیلی مدارس ربط می رهد.

میانگین نمرات استرس ، گرچه از حد معمول بالاتر بودند ، اما باز هم از نقطه خنثی سه کمتر  بود ، که مخفف "بدون نظر" است. کاتو گفت این بدان معناست که به طور کلی ، سطح استرس که از ابتدا کاملاً پایین بود ، فقط اندکی افزایش یافت.محققان برای تعیین اینکه چه دانش آموزانی بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته اند ، به اظهارات مرجع دیگری مانند "مطالعه فی نفسه سرگرم کننده است". آنها دانش آموزان را بر اساس انگیزه خود برای یادگیری به دو گروه تقسیم کردند.. نمره استرس "افسردگی و اضطراب" و نمره بی علاقگی هر دو در بین دانش آموزان با انگیزه در سال دوم و سوم افزایش یافته است. این امتیازات در بین دانش آموزان با انگیزه کمتر کاهش یافت ، به جز دانش آموزان سال سوم ، که اندکی در نمره "افسردگی و اضطراب" افزایش داشتند. محققان از عباراتی مانند "رفتن به مدرسه سرگرم کننده است" برای تقسیم دانش آموزان به دو گروه براساس میزان سازگاری آنها با زندگی مدرسه استفاده کردند.هر دو نمره استرس در دانش آموزان در سال دوم و سوم افزایش یافت. اما کودکان با سازگاری ضعیف در مدرسه ، نمرات استرس را به طور کلی کاهش دادند ، با این تفاوت که نمره "افسردگی و اضطراب" برای دانش آموزان سال سوم بدون تغییر باقی ماند و نمره بی علاقگی برای دانش آموزان سال دوم افزایش یافت.

منبع سایت آساهی

14/7/99

2- ژاپن در حال برنامه ریزی برای تأیید داروی ضد ویروسی آویگان در ماه نوامبراست.

 

منابع دولتی روز شنبه گفتند ، دولت ژاپن در حال برنامه ریزی برای تصویب داروی ضد ویروس Avigan به عنوان یک درمان COVID-19 در ماه نوامبر است ، حتی قبل از اینکه تولید کننده آن برای بررسی مقررات اقدام کند.بر اساس این طرح ، بازبینی داروی آنفلوانزا Avigan به عنوان یک درمان ویروس کرونا در یک دوره غربالگری بی سابقه و کوتاه سه هفته ای پس از ارسال یک برنامه دارویی جدید توسط Fujifilm Toyama ، که انتظار می رود در اواسط ماه اکتبر انجام شود ، تکمیل خواهد شد ، ایجاد نگرانی در مورد اینکه آیا ایمنی و کارایی آن به طور کامل مورد بررسی قرار می گیرد. علی رغم برخی نگرانی ها در مورد عوارض جانبی دارو مانند نقص های مادرزادی ، دولت ژاپن مشتاقانه مجبور شده است که وزارت بهداشت آن را به عنوان یک درمان ویروس کرونا تصویب کند و آن را به کشورهای دیگر ارائه دهد.نخست وزیر سابق شینزو آبه در ماه مه به دلیل جنجالی  هایی برای استفاده از  آویگان برای  درمان COVID-19 مورد انتقاد قرار گرفت و گفت در آن ماه انتظار می رود تصویب دارو انجام شود.به گفته  منابع ،  زمانی که Fujifilm Toyama Chemical ، یکی از شرکت های تابعه Fujifilm Holdings Corp ، داده های مطالعات بالینی را در 23 سپتامبر فاش کرد ، دولت مراحل  شروع تأیید دارو را عملیاتی کرد.سه هفته برای بررسی یک داروی جدید  کوتاه خواهد بود. بررسی  دارویی جدید معمولاً حدود یک سال طول می کشد.همچنین با توجه به تعداد محدودی از بیماران موجود در آزمایش بالینی داخلی ، نگرانی هایی در مورد اینکه آیا سازنده می تواند داده های بالینی کافی برای تأیید ایمنی و سود Avigan جمع آوری کند ، وجود دارد. براساس داده های مربوط به 156 بیمار بدون شرایط شدید منتشر شده توسط Fujifilm Toyama Chemical در اواخر سپتامبر ، افرادی که Avigan تجویز کرده اند پس از 11.9 روز بهبود ی شرایط خود را نشان می دهند ،.روز شنبه ، نزدیک به 600 مورد ویروس کرونا در ژاپن گزارش شد که مجموع تجمعات را به بیش از 86،هزار رسانده است. شمار کشته ها از 1600 نفر گذشته است.

 منبع سایت ماینچی

14/7/99

3- یک دکتر، کلینیکی را برای آزمایش افراد بدون علامت از نظر ویروس کرونا در غرب ژاپن باز می کند

 

دکتر Hayato Orui ، که کلینیک Kobe Aegis را افتتاح کرده است ، جایی که افراد

 بدون علائم ویروس کرونا می توانند آزمایش شوند ، در بخش Chuo Ward کوبه در 25 سپتامبر سال 2020 دیده می شود.

پزشکی با تجربه گسترده در زمینه مبارزه با بیماری های عفونی در کشورهای در حال توسعه ، کلینیکی را برای افراد بدون علامت که به دنبال آزمایش ویروس کرونا هستند ، در بخش Chuo Ward در غرب ژاپن افتتاح کرده است.

اگرچه آزمایشات مربوط به افراد بدون علائم تحت پوشش بیمه درمانی نیست ، اما تعداد افرادی که به آنها مراجعه می کنند در حال افزایش است. و دکتر هایاتو اروئی ، 39 ساله ، می گوید که با انتشار خبر خدمات آزمایش وی ، افراد بیشتری به کلینیک وی مراجعه می کنند.

 

اروی در 7 سپتامبر کلینیک Kobe Aegis را افتتاح کرد. در داخل اتاق ها برای بیماران ، کارمندان و مجموعه با دیوارها و موانع اکریلیک از یکدیگر جدا شده اند و هر بخش دارای یک تهویه هوا ویژه برای تهویه موثر است.

بیماران لازم است قبل از مراجعه اقدام به رزرو کنند تا با هم تداخل نداشته باشند. ، نمونه ها از نازوفارنکس ، قسمت فوقانی گلو در پشت بینی جمع آوری می شوند. این کلینیک آزمایش های تقویت حرارتی (LAMP) با واسطه حلقه را انجام می دهد که از روش تقویت اسید نوکلئیک استفاده می کند ، که برای آزمایش های واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) نیز استفاده می شود ، نتایج سریعتر برمی گردند. هزینه هر آزمایش 22000 ین (تقریباً 208 دلار) برای بیمار است.

اوروی پس از زلزله سال 2010 در هائیتی ، داوطلب پزشکی شد و پس از زلزله بزرگ ژاپن شرقی 2011 ، دوباره در شمال شرقی ژاپن مشغول شد. وی سپس سازمان غیرانتفاعی Future Code مستقر در کوبه را تأسیس کرد و برای تأمین حمایت پزشکی از کشورهای در حال توسعه تلاش می کند.برنامه وی برای بازدید از بنگلادش در بهار امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شد. با گسترش نگرانی ها ی همه گیر در سراسر ژاپن ، اروی تصمیم گرفت که کلینیک را تأسیس کند ، با این فکر که افراد بدون علامت به مکانی برای آزمایش نیاز دارند. از ماه ژوئیه ، وی همچنین یکی از پزشکان تعیین شده برای مقابله با ویروس کرونا بوده و ساکنینی را که علائم COVID-19 را نشان داده اند یا افرادی که از نزدیک با یک بیمار ویروس کرونا برخورد کرده اند را آزمایش می کند.این آزمایش ، که فقط توسط چند موسسه پزشکی ارائه می شود ، به صورت رایگان ارائه می شود.اروی توضیح داد: "من از بسیاری شنیده ام که می گویند مایل به آزمایش هستند ، حتی اگر هزینه آن زیاد باشد ، بنابراین آنها می توانند بدون نگرانی از آلودگی به کار خود ادامه دهند." وی افزود که صاحبان رستوران و سایر چهره ها معروف هنگام راه اندازی کلینیک کمک مالی  کرده اند. وی گفت: "ما به لطف حمایت مردم کوبه توانستیم کلینیک را افتتاح کنیم."

طبق گفته اروئی ، روزانه 30 نفر به کلینیک مراجعه می کنند ، وی گفت: "ما همچنین تشخیص تحت پوشش بیمه را ارائه می دهیم. بنابراین ما دوست داریم افراد نگران ، از جمله افراد دارای علائم ، با ما تماس بگیرند ، به خصوص که ما وارد فصل آنفولانزا می شویم. "

 

منبع سایت ماینچی

16/7/99

4-توکیو به دلیل ترس از اپیدمی مضاعف ، مرکز کنترل بیماری را راه اندازی کرد.

دولت متروپولیتن توکیو پنجشنبه نسخه خود را از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده با هدف افزایش پاسخ خود به COVID-19 و سایر بیماری های عفونی راه اندازی کرد.مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای عفونی توکیو (iCDC) قرار است مقدمات یک بیماری همه گیر مضاعف COVID-19 و آنفلوانزا را در زمستان آینده بررسی کند.ریاست این نهاد جدید را مدیر بخش بهداشت و رفاه دولت متروپولیتن توکیو بر عهده دارد. کارمندان آن حدود 80 مقام از بخش کنترل بیماری های عفونی را شامل می شوند.تاسیس چنین سازمانی تعهدی بود که یوریکو کویکه ، فرماندار توکیو ، در جریان مبارزات انتخاباتی مجدد خود انجام داد.کوئیکه به خبرنگاران گفت ، بر اساس درس های فراگیر COVID-19 ،مرکز جدید به عنوان "برج کنترل" در پاسخ به مشکلات آینده و مسائل مربوط به سیستم پزشکی عمل خواهد کرد. در مواقع عادی ، مرکز توکیو اطلاعات مربوط به بیماری های عفونی در داخل و خارج را با دولت مرکزی و محلی ، جامعه پزشکی و موسسات تحقیقاتی تبادل خواهد کرد.اگر علائم اپیدمی در پایتخت دیده شود ، مرکز تحقیق و تجزیه و تحلیل وضعیت ، پاسخ اقدامات را در نظر می گیرد و با سازمان های مرتبط هماهنگ می شود.در داخل مرکز ، یک هیئت متخصص برای ایجاد توصیه های سیاسی تشکیل می شود. ریاست این هیئت را پروفسور میتسو کاکواز دانشگاه پزشکی و دارویی توهوکو عهده دار خواهد شد ، وی همچنین مشاور دولت کلانشهر خواهد شد.کاکو گفت: "هدف ما تهیه توصیه هایی است که به بهبود اقدامات دولت کلانشهر در برابر بیماری های عفونی کمک می کند."

منبع ژاپن تایمز

18/7/99

5-گزارش نهایی کارآزمایی بالینی داروی رمدسیور "کوتاه کردن زمان  بهبودی بیمار"

Remdesivir “Shortening Patient Recovery” Clinical Trial Final Report

گروه های تحقیقاتی مانند موسسه های ملی بهداشت ، گزارش نهایی آزمایش بالینی بین المللی داروی ضد ویروسی Remdesivir را منتشر کرده اند که انتظار می رود زمان بهبودی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را کوتاه کرده و از تشدید آن جلوگیری کند. گروه های تحقیقاتی مانند انستیتوی ملی بهداشت (NIH) در ایالات متحده گزارش نهایی آزمایش بالینی بین المللی داروی ضد ویروسی remdesivir را در مجله پزشکی "New England Journal of Medicine" منتشر کردند.طبق این مطالعه ، این مطالعه بر روی 1000 بزرگسال انجام شد که با عفونت ویروس کرونا در 10 کشور از جمله ایالات متحده و ژاپن در بیمارستان بستری شدند و گروهی که تا 10 روز remdesivir دریافت کردند و گروهی که آن را دریافت نکردند . من پیشرفت را با مقایسه کردم.در نتیجه ، زمان متوسط ​​مورد نیاز برای بهبودی بیماران تا حدی 10 روز در گروه تحت درمان بود که کوتاهتر از 15 روز در گروه غیر تحت درمان بود و درجه بهبودی در روز پانزدهم از زمان شروع درمان نیز بالاتر بود. به همین دلیل ، گروه تحقیقاتی این دیدگاه را ابراز کرده اند که می توان انتظار داشت که مدت زمان بهبودی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را کوتاه کرده و از تشدید آن جلوگیری کند.Remdesivir در ژاپن به عنوان مورد خاص در ماه مه تصویب شد ، اما در ایالات متحده رسماً تأیید نشده است.

با این حال ، همچنین مشخص شده است که اخیراً به رئیس جمهور ترامپ که به ویروس کرونا ویروس جدید آلوده شده بود ، تجویز شده است و انتظار می رود که ، حرکت به سمت تصویب در ایالات متحده تسریع شود.

منبع سایت NHK

18/7/99

تهیه شده در بخش مطالعاتی سفارت

بنی هاشمی